چگونه اتاق خواب دخترانه رویایی داشته باشیم؟

اتاق خواب دخترانه رویایی مکانی جذاب برای تحقق رویاهای دختران است. با داشتن یک اتاق خواب احساسات دخترانه به مرحله ظهور خواهند رسید.

اتاق خواب دخترانه رویایی

اتاق خواب دخترانه رویایی نشان‌دهنده تمام احساس دخترانه است. چیدمان فضایی با سلیقه دخترانه حس شاهزاده بودن را تقویت می‌کند. از زمان‌های گذشته تا به امروز تزئین و چیدمان یکی از نیازهای دخترانه هستند. داشتن یک اتاق خواب دخترانه رویایی کوچک یا بزرگ بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. این اتاق خواب برای دختران فرصتی  خواهد بود که سبک فردی خود را به رخ بکشند. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌های دخترانه نیاز به یک ایده خلاقانه و رویایی داریم. در نظر داشته باشید که طرح‌های خشن، سرد و خشک به درد این نوع اتاق خواب نمی‌خورند‌.

 اگر شما به دنبال ایده‌های اتاق خواب دخترانه هستید در ادامه این مطلب از سایت فوکا چوب  با ما همراه باشید. شما را به سرزمین آلیس در دل اتاق خواب دخترانه خواهیم برد.

استفاده از سلیقه دخترانه در چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب دخترانه رویایی بهتر است که با سلیقه دختر زیبا و حساس شما تزئین شود. با این تفاسیر دیدن خلاقیت و ایده‌های آن‌ها در فضای اختصاصی خودشان در بالا رفتن اعتماد به نفس و روحیه تاثیر بسزایی دارد. در همین راستا دختران با استفاده از راهنمایی‌های شما مطمئنا می‌توانند یک ترکیب رنگی منحصربه‌فردی را برای اتاق خواب خود در نظر بگیرند‌. همان اتاق فضایی برای گسترش دادن شخصیت او خواهد شد. اتاقی که دختر شما در طراحی آن دخالت داشته باشد فضای مناسبی برای گذراندن اوقات او می‌شود.

لازم به ذکر است که  دختران نوجوان علاقه‌ خاصی به رنگ‌ها دارند. نگران نباشید و اجازه دهید که رنگ‌ها را با علاقه خودشان انتخاب کنند. شاید ترکیبات رنگی انتخابی آن‌ها جسورانه و غیرمتعارف باشد ولی تا زمانی که از نظر روانشناسی مشکلی ایجاد نکند هیچ مشکلی نخواهد داشت.

اتاق خواب دخترانه رویایی
اتاق خواب دخترانه رویایی

 

اتاق خواب دخترانه رویایی

برای داشتن یک اتاق خواب دخترانه رویایی نوجوان باید موارد حائز اهمیتی را درنظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم در این خصوص آشنا کنیم:

رنگ‌ها عنصر اصلی در اتاق خواب دخترانه

یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون اتاق دخترانه توجه به رنگ است. انتخاب رنگ‌ها توسط دختر نوجوان شما به او جسارت و شهامت خواهد داد. در این راه او را همراهی کنید، اما بگذارید سلیقه خود را اعمال کند. در ادامه رنگ‌های مناسب اتاق خواب رویایی برای دختران را بیان می‌کنیم:

رنگ‌های پاستیلی جذابیت بی‌نظیر برای دیوار اتاق خواب

اغلب روحیه دختران ظریف، زیبا و آرام است. در این راستا بهتر است که اتاق خواب آن‌ها نشان‌دهنده این حس و حال باشد. بنابراین شما می‌توانید از رنگ‌های پاستیلی برای دیوارها و سقف استفاده کنید. همچنین برای دلباز و جذاب‌تر شدن اتاق‌ها شما می‌توانید همزمان از چند طیف رنگی استفاده کنید.

اتاق خواب دخترانه رویایی صورتی
اتاق خواب دخترانه رویایی صورتی

 

حضوری از رنگ صورتی

اگر می‌خواهید که اتاق خواب دخترانه رویایی به نظر برسد بهتر است که کمی از رنگ صورتی استفاده کنید‌. شما می‌توانید از رنگ صورتی در تزیینات، پرده‌ها یا ملحفه‌ها استفاده کنید و آن‌ها را صورتی نمایید. یک لوستر یا فرش صورتی هم بسیار لوکس و فکر خوبی است. اغلب دختران نوجوان شیفته رنگ صورتی هستند. شما می‌توانید از طیف‌های ملایم رنگ صورتی و همچنین ترکیب کردن آن با رنگ طوسی روشن استفاده کنید. رنگ صورتی در درازمدت حس دل‌زدگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که فضا کودکانه به نظر برسد. در این راستا شما می‌توانید از المان‌های طرح‌دار مثل کوسن‌ها یا پرده‌های طرح‌دار استفاده کنید تا این حس دل‌زدگی و فضای کودکانه اتاق خواب دخترانه رویایی صورتی را خنثی کنید.

رنگ جاه طلبانه نارنجی

از لحاظ روانشناسی این رنگ نشان‌دهنده جاه طلبی، غرور، تعاملات اجتماعی، سلامتی و نشاط است. وجود این رنگ در اتاق خواب دخترانه رویایی سبب انرژی‌بخشی می‌شود. یکی از رنگ‌های توصیه شده برای اتاق خواب دخترانه رنگ نارنجی است. با این رنگ خاص حس و حالی مملو از انرژی را در اتاق و خانه ایجاد خواهید کرد. یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به آرامش و ساختن فضای پر انرژی استفاده کردن از رنگ نارنجی است. ترکیب رنگ هوشمندانه در کنار رنگ نارنجی را فراموش نکنید. ترکیب رنگ نارنجی و زرد برای اتاق خواب دخترانه بسیار مناسب است. این ترکیب می‌تواند تداعی گرما و انرژی خورشید باشد که به شخصه فضا را جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

فضای عاشقانه با اتاق خواب دخترانه رویایی بنفش

از دیگر رنگ‌های مورد علاقه دختران نوجوان، رنگ بنفش است. از این رنگ می‌توان برای ساختن فضاهای عاشقانه بهره برد. برای جلوه دادن به اتاق خود می‌توانید در کنار رنگ بنفش از مبلمان سیاه و وسایل روشنایی دکوری استفاده کنید. بنفش یکی از رنگ‌های محبوب کودکان و نوجوانان است. در این راستا می‌توان از این رنگ در اتاق خواب‌های دخترانه استفاده کرد. زیبایی و جذابیت این رنگ بی‌نظیر در اتاق خواب مشهود است. طیف‌های مختلفی از رنگ بنفش وجود دارد که یاسی جذاب‌ترین آن‌ها می‌باشد و برای اتاق خواب دخترانه مناسب است. زیبایی بصری با ترکیب یاسی و سفید چند برابر می‌شود. برای جذاب‌تر و شیک‌تر شدن اتاق خواب بهتر است از رنگ‌های یاسی و کمی تیره‌تر از آن استفاده کنید.

اتاق خواب دخترانه رویایی با رنگ آبی
اتاق خواب دخترانه رویایی با رنگ آبی

 

آرامش با رنگ آبی

رنگ آبی آرامش‌بخش است و مناسب‌تربن رنگ برای اتاق خواب سنین مختلف می‌باشد. اغلب این رنگ را مناسب اتاق خواب‌های پسرانه می‌دانند اما هیچ قانون طراحی وجود ندارد که بگویید هر رنگ مختص به چه جنسیتی است. رنگ آبی جدا از آرامشی که دارد برای خواب هم مفید خواهد بود. در نظر داشته باشید که رنگ آبی شاید رنگی پسرانه شناخته شود، اما استفاده از آن با یک طیف لطیف و دکوراسیونی شیک، بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه رویایی است. اگر شما به دنبال محیطی لطیف هستید بهتر است از ترکیب رنگ صورتی و آبی در دیزاین اتاق خواب دخترانه استفاده کنید. معجزه کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها بهترین رویدادی است که در دنیای دکوراسیون می‌توان از آن استفاده کرد. اگر به دنبال ترکیب رنگ در زمینه طیف رنگی آبی برای اتاق خواب دخترانه هستید بهتر است از رنگ‌های طوسی، سفید، سرمه‌ای، بنفش و یاسی استفاده کنید.

استفاده از رنگ مشکی در جزئیات

برخی از نوجوان در دوره‌ای عاشق رنگ مشکی می‌شوند. اگر در منصرف کردن آن‌ها برای استفاده از این رنگ موفق نشدید، چاره‌ای جز استفاده کردن از آن در جزئیات ندارید. سوال اینجا است که چرا اسرار بر این داریم که در جزئیات از این رنگ استفاده کنید؟ به این دلیل که اگر بعد از مدتی از این رنگ خسته و یا صرف نظر کردید به راحتی بتوانید آن را جایگزین کنید.

معجزه در اتاق خواب دخترانه رویایی با رنگ سبز

رنگ سبز کم‌کاربردترین و کم حرف‌ترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه است. اما لازم به ذکر است که  اتاق دخترانه با رنگ سبز و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها می‌تواند چیزی شبیه به معجزه ایجاد کند. این رنگ در طیف‌های مختلف دارای جذابیت‌های فراوانی است. از رایج‌ترین طیف‌های این رنگ زنده و شاد می‌توان به سبز مغز پسته‌ای، سبز درباری، سبز چمنی و سبز سدری اشاره کرد.

محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی برای اتاق خواب دخترانه رویایی

در ادامه به نمونه‌هایی از ترکیب‌های رنگی پرطرفدار دخترانه می‌پردازیم:

  • سفید و قرمز
  • کرم و نارنجی
  • سفید و صورتی
  • طوسی و صورتی
  • صورتی و نارنجی
سرویس تخت در اتاق خواب دخترانه
سرویس تخت در اتاق خواب دخترانه

 

سرویس تخت عاملی در پرنسسی بودن اتاق خواب دخترانه رویایی

یکی از نکات حائز اهمیت در اتاق خواب دخترانه تخت است. اگر دقت کرده باشید، تخت خواب‌های پرنسس‌ها همیشه دارای دو پرده حریر زیبا در دو طرف هستند. این یک ایده زیبا و ساده است. سرویس خواب مناسب اتاق دخترانه معمولا باید متناسب با موارد زیر انتخاب شود:

بودجه

قیمت همیشه حائز اهمیت است. برای داشتن خرید مناسب و راحت بهترین راه حل مقایسه طرح‌ها و قیمت‌های مختلف در کنار هم است.

رده سنی

نیازها و علایق یک دختر ۴ یا ۵ ساله به مراتب با نیازهای یک نوجوان یکسان نیستند. در این راستا سرویس خواب این دو رده سنی متفاوت خواهد بود و این تفاوت‌ها می‌تواند از نظر عملکرد و طراحی باشد. برای مثال یک دختر نوجوان به اتاق خواب دخترانه رویایی بزرگ با یک میز تحریر، صندلی راحت و یک چراغ مطالعه نیاز دارد، در صورتی که یک دختر ۴ ساله نیازی به آن‌ها ندارد.

ابعاد اتاق

علاوه بر وسایل مختلفی که اتاق کودکان نیاز دارد باید فضای مناسبی را هم داشته باشد تا بچه‌ها بتوانند در آن بازی و ورزش کنند. پس بهتر است با در نظر گرفتن این موضوع سرویس خواب کودک یا نوجوان را انتخاب کنیم. در نظر داشته باشید که قرار نیست اتاق خواب به انباری از وسایل تبدیل شود.

رنگ مورد علاقه در اتاق خواب دخترانه رویایی

در ابتدای مطلب در مورد رنگ‌ها صحبت کردیم. فقط در اینجا تاکید می‌کنیم که ممکن است در رده‌های سنی پایین‌تر دختران رنگ‌هایی را دوست داشته باشند که از نظر روانشناسی در سطوح وسیع مناسب نباشند. در صورت اصرار آن‌ها می‌توانید از این رنگ‌ها در جزئیات استفاده کنید.

سبک مورد علاقه

بوهو یکی از سبک‌های محبوب در میان دختران جوان و نوجوان است. این سبک به خاطر تنوع بالا در تزئینات و ترکیب رنگ‌های گرم بسیار دوست‌داشتنی و دلنشین است. این محبوبیت به دلیل تشویق کردن فرد به انجام کارهای دستی و هنری است.

تزیینات دیواری و اکسسوری در اتاق خواب دخترانه رویایی

تزیینات دیوارها را فراموش نکنید! زیرا دیوارهای خالی حوصله را سر می‌برند. شما می‌توانید از تابلو، قاب عکس، شلف یا حتی کاغذ دیواری طرح‌دار استفاده کنید. انتخاب وسایلی که یادآور اتفاقات خوب و برانگیزنده خلاقیت و انرژی می‌باشند بهترین گزینه است. اغلب تزییناتی که دارای متریال نرم و رنگ‌های روشن هستند دارای این خصوصیات هستند. در ادامه برخی از این اکسسوری‌ها را بیان می‌کنیم:

استفاده از اکسسوری در چیدمان اتاق خواب دخترانه
استفاده از اکسسوری در چیدمان اتاق خواب دخترانه

 

شلف

 شلف‌ها به نظم‌دهی فضا بسیار کمک می‌کنند. همچنین به دیوارها رنگ و طرح می‌دهند‌.

پرده‌های بلند

برای شیک‌تر شدن اتاق می‌توانید از پرده‌های مناسب استفاده کنید. استفاده کردن از رنگ‌های ملایم پیشنهاد ما به شما است. پرده هر چه ساده‌تر باشد زیبا‌تر خواهد بود. از پرده‌های پرچین استفاده نکنید.

کوسن در اتاق خواب دخترانه رویایی

 برای جذاب‌تر شدن اتاق خود می‌توانید گوشه‌ای از اتاق خود را پر از کوسن کنید.

تخته سیاه

 می‌توانید قسمتی از دیوار اتاق خواب دخترانه رویایی را تخته سیاه کنید. با این کار از خط خطی شدن بقیه دیوارها هم جلوگیری می‌کنید. این کار به دختران آزادی عمل می‌دهد.

آباژور

 اگر فکر می‌کنید که آباژور فقط برای اتاق نشیمن و پذیرایی و یا روی پاتختی اتاق خواب مستر است، باید بگوییم اشتباه می‌کنید. آباژور در میانه روز می‌تواند نور ملایمی در اتاق ایجاد کند که جلوه فوق‌العاده‌ای را به اتاق می‌دهد. در نظر داشته باشید که از آباژورهای پایه سنگین استفاده کنید زیرا امکان افتادن آن‌ها بسیار کم است.

چراغ خواب در اتاق خواب دخترانه رویایی

 برای افرادی توصیه می‌شود که دختران آن‌ها در تاریکی نمی‌خوابند.

سینمای کوچک

برای خالی نبودن دیوارها می‌توانید از یک مینی پروژکتور استفاده کنید. سفر به دنیای سینما بدون ترک اتاق خواب را به فرزندان خود هدیه دهید.

گیاهان خانگی

 وجود گیاهان باعث افزایش زیبایی محیط و روحیه‌ دختران می‌شود. گیاهان به تصفیه هوا هم کمک می‌کنند. برای زیباتر شدن گل و گیاه‌ها بهتر است از یک گلدان مناسب استفاده کنید. گل‌هایی مانند ارکیده و گل‌هایی که برگ‌های زیبا دارند بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب دخترانه رویایی هستند.

مخفیگاه سری

شما با استفاده از اتاق زیر شیروانی و یا قفسه و شلف‌ها می‌توانید فضایی را برای مکان سری دختر خود ایجاد کنید تا حس کارآگاه بازی آن‌ها گل کند.

مخفیگاه در اتاق خواب دخترانه
مخفیگاه در اتاق خواب دخترانه

 

اتاق خواب دخترانه رویایی ایرانی

اتاق خواب‌های دخترانه ایرانی پر از هنر، صمیمیت، نظم و زیبایی هستند. اگر دختر شما به هنر و فرهنگ ایرانی علاقه دارد، دست شما برای دکوراسیون و اکسسوری‌ها بسیار باز است. به عنوان مثال می‌توانید از فرش‌های دستبافت استفاده کنید. در مقابل در صورتی که به دنبال اتاق خواب دخترانه رویایی خارجی هستید، باید به دنبال حضور نور در اتاق باشید. سادگی در کنار نور طبیعی در این نوع اتاق‌ها به وفور دیده می‌شود.

نتیجه‌گیری

دنیای دخترانه با شور، هیجان و احساس توام است. هر دختری دنبال مکانی برای خلوت خود می‌باشد. اتاق خواب دخترانه رویایی یک گزینه عالی برای این منظور است. در این مطلب از سایت فوکا چوب شما را با عناصر دخیل و اکسسوری‌های مورد نیاز این گونه اتاق خواب آشنا نمودیم. در صورتی که به دنبال داشتن چنین اتاقی برای دختر زیبای خود هستید می‌توانید به مجموعه فوکا چوب اعتماد کنید. این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه در خصوص مشاوره و طراحی چیدمان انواع اتاق خواب با توجه به نیاز شما آماده ارائه خدمات در این زمینه است. برای این منظور با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه در ساعات اداری آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان هستند.

تخت و کمد نوزاد
مطالب مرتبط:

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

عضویت در خبرنامه

Fill out this field
Fill out this field

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed