رنگ اتاق خواب پسرانه چگونه باید باشد؟

در صورتی که به دنبال رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرتان هستید. ما در این مقاله چند مورد مناسب رنگ اتاق خواب پسرانه را به شما معرفی می کنیم.

رنگ اتاق خواب پسرانه چگونه باید باشد

برای انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه چه کار باید انجام داد؟

رنگ اتاق خواب پسرانه با توجه به سن فرد و سلیقه وی تعیین می گردد. انسان دوره های مختلف سنی را طی می کند. مسائل مختلف مانند نوع پوشش، رنگ و جنس لباس و اتاق شخص در هر سنی متفاوت است. به دلیل تغییرات سبک زندگی و تغییراتی که در زندگی ما ایرانیان صورت گرفته است،  امروزه فرزندان هر کدام برای خودشان یک اتاق جداگانه دارند. یکی از مسائلی که در هر سنی ممکن است برای پدر و مادر تبدیل به یک دغدغه شود، تعیین رنگ اتاق خواب است. مسائل مختلفی مانند جنسیت، سن، سلیقه، مسائل اقتصادی و … می تواند در تعیین نوع رنگ تاثیرگذار باشند. یکی از اصلی ترین مسائل در تعیین رنگ اتاق خواب جنسیت فرزند می باشد. قطعا چیدمان، وسایل و رنگ اتاق خواب دختر با پسر متفاوت خواهد بود.

بر خلاف تصوری که اکثر والدین دارند تعیین رنگ مناسب برای اتاق خواب پسر بسیار مشکل است، چرا که برای پسران گزینه های کمتری نسبت به دختران وجود دارد، این به دلیل شخصیت و جنسیت خاص پسران است. تعیین رنگ اتاق در سنین مختلف می تواند متفاوت باشد. پسر تا زمانی که هنوز نوزاد است تعیین رنگ اتاق خواب وی با پدر و مادر است. با بزرگتر شدن وی می توان رنگ اتاق را با توجه به سلیقه خودش تغییر داد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تعیین رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرانه بپردازیم، پس تا آخر همراه ما باشید.

انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه
انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه

 

برای انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری چه مسائلی را باید در نظر بگیریم؟

رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری با توجه به وضعیت اقتصادی فرد ممکن است متفاوت باشد. با توجه به وضعیت اقتصادی افراد هرکسی هزینه متفاوتی را جهت تزئین و رنگ آمیزی اتاق فرزندش انجام می دهد. اگر می خواهید، یک اتاق خواب زیبا برای فرزندتان تزئین کنید و به اصطلاح یک اتاق شیک و لاکچری برای وی درست کنید، حتما نیازمند صرف هزینه آنچنانی و خارج از توان خویش نیستید، شما فقط باید یک سری مسائل مانند اندازه اتاق، نوع نمایی که دارد اینکه پنجره رو به بیرون دارد و … سن فرزندتان و توان اقتصادی و سلیقه خویش را در نظر بگیرید و اتاق فرزندتان را رنگ آمیزی کنید. فقط کافی است قبل از انجام اینکار خوب بررسی کنید، ببینید که شرایط اتاق فرزندتان چگونه است و متناسب با آن رنگ آمیزی را انجام دهید. اگر از رنگ درست استفاده شود و چیدمان اتاق هم به خوبی صورت گیرد، آن وقت تبدیل به یک اتاق شیک و لاکچری خواهد شد.

مسائلی که باید در انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه در نظر بگیریم
مسائلی که باید در انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه در نظر بگیریم

 

نحوه انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه اسپرت

رنگ اتاق خواب پسرانه اسپرت با توجه به مسائل مختلفی می تواند انجام گیرد. انتخاب یک رنگ ساده و مناسب مانند طوسی، قرمز یا زرد  در کنار استفاده از تصاویر فوتبالی مانند عکس بازیکنان فوتبال، توپ فوتبال و یا تصاویری مانند نقشه کره زمین می تواند ایده خوب برای تزئین یک اتاق خواب شیک و اسپرت برای پسر شما باشد. البته ایده اسپرت بیشتر مناسب پسرهای بین ۷ الی ۱۸ سال است.

 

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرانه در سنین مختلف

رنگ اتاق خواب پسرانه با توجه به سنین مختلف می تواند تغییر کند. هر رنگی مناسب هر سنی نیست. برای نمونه رنگ زرد بیشتر مناسب سنین پایین و دوران نوزادی تا کودکی پسر مناسب است. در صورتی که می خواهید یک رنگ مناسب برای اتاق پسرتان انتخاب کنید، بهتر است قبل از هر چیزی با یک طراح و یا یک نقاش ساختمان در این زمینه صحبت کنید. انتخاب رنگ مناسب علاوه بر اینکه می تواند در زیبایی اتاق موثر باشد می تواند در روحیه فرد هم موثر باشد. رنگ نباید به گونه ای باشد که اتاق را دلگیر و غمگین نشان دهد. در دوران نوزادی کودک و تا حدود دو سالگی، رنگ باید به گونه ای باشد که برای کودک فضایی آرام را ایجاد کند تا کودک در آرامش استراحت کند، علاوه بر این موارد رنگ باید متناسب با سن فرد باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرانه در سنین مختلف
انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرانه در سنین مختلف

 

رنگ مناسب برای اتاق خواب نوزاد پسر

رنگ اتاق خواب پسرانه برای نوزاد پسر باید دلنشین و پرانرژی باشد. استفاده از رنگ های روشن و مایل به سفید می تواند بهترین انتخاب برای اتاق خواب نوزاد پسر باشد. در صورتی که به دنبال رنگ مناسب برای اتاق خواب نوزاد پسر هستید توصیه ما استفاده از رنگ های سرد مانند سفید، آبی، سبز، خاکستری و یا ترکیبی از اینها است. انتخاب هر یک از این رنگ ها می تواند با توجه به سلیقه و موقعیت اتاق انجام پذیرد. این رنگ ها با شخصیت پسران در سنین پایین سازگارتر است. در صورتی که می خواهید یک اتاق شیک و زیبا برای نوزاد خود ­بسازید بهتر استوسایل داخل اتاق را یک رنگ انتخاب کنید. مجموعه فوکا انواع تخت و کمد نوزاد را در طرح ها و رنگ های شیک و زیبا در سایت خود قرار داده است. چنانچه به دنبال خرید تخت نوزاد و کمد نوزاد شیک و زیبا هستید می توانید محصولات مجموعه ما را ببینید و محصول مورد نظر خو را خریداری نمایید.

رنگ مناسب اتاق خواب نوزاد پسر
رنگ مناسب اتاق خواب نوزاد پسر

 

رنگ مناسب برای اتاق خواب کودک

رنگ اتاق خواب پسرانه در دوران کودکی با دوران نوزادی وی متفاوت است. در سنین کودکی باید از رنگی استفاده شود که سبب تقویت خوش خلقی و افزایش اعتماد به نفس در کودک شود، چرا که شخصیت کودک در سنین ۵ الی ۱۲ سالگی شکل می گیرد. بیشترین موردی که معمولا در بین پسرها رایج است روحیه ستیز و جنگجویی در آن هاست، این امر به وضوح در روابط آن ها در مدرسه نمایان می شود. بخشی از این موضوع مرتبط با جنسیت آن هاست و بخشی دیگر می تواند به مسائل داخل خانه مربوط باشد. از نظر روانشناسان رنگ ها می توانند در خلق و خوی افراد موثر باشند. اگر می خواهید یک پسر خوش خلق و با اعتماد به نفس داشته باشید، بهتر است از رنگ های تیره مانند آبی کاربنی و یا سبز ارشی برای اتاق خواب آن ها استفاده کنید. رنگ های تیره هم مورد علاقه پسران در کودکی  است و هم سبب خوش خلقی و افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود.

رنگ مناسب اتاق خواب پسرانه کودک
رنگ مناسب اتاق خواب پسرانه کودک

 

رنگ اتاق خواب پسرانه نوجوان

رنگ اتاق خواب پسرانه نوجوان قطعا با زمانی که کودک می باشد متفاوت است. دوران نوجوانی زمانی است که پسر با جنسیت و شخصیت مردانه خویش بیشتر آشنا می شود و در واقع به خودشناسی از خودش می رسد. در این سن علایق پسران با دوران کودکی و نوجوانی متفاوت است. نیاز به توجه، اعتماد به نفس و … در این سن در پسران بیشتر می شود. یکی از مسائل مهم در این سن توجه به رنگ بندی اتاق آن ها می باشد. برای تزئین اتاق پسرانه می توان طیف وسیعی از انواع رنگ های خنثی، سرد و ترکیبی از سرد و گرم را به کار برد. رنگ های مناسب این سن بیشتر آبی کمرنگ یا ناوی، سبز یشمی، سورمه ای، طوسی روشن و تیره می باشد. رنگ های ترکیبی مناسب هم شامل کرمی و بژ، سفید و مشکی، رنگ های کم رنگ، خنثی و رنگ های دیگر را می باشد.

رنگ اتاق خواب پسرانه نوجوان
رنگ اتاق خواب پسرانه نوجوان

 

رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال

رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال با دوران نوجوانی و کودکی او بسیار متفاوت است. در رنگ آمیزی اتاق پسرانه می توان علاوه بر استفاده از رنگ های متفاوت و خاص حس مردانه را هم در اتاق حفظ کرد. برخی از افراد فکر می کنند رنگ مناسب اتاق پسرانه آبی می باشد، این تصور تا حدودی درست است اما همه پسرها دوست ندارند که رنگ اتاق خوابشان آبی باشد. امروزه آبی رنگ مورد علاقه برخی از خانم ها هم است. منحصر کردن یک رنگ به یک جنسیت کار اشتباهی است، اما باید به گونه ای از رنگ ها استفاده شود که مردانه بودن اتاق به چشم آید. دیزاین اتاق خواب پسرانه بزرگسال باید با توجه به روحیات آن ها صورت گیرد. خیلی نمی توان رنگ خاصی را برای سن بزرگسالی پسرها مد نظر قرار داد. بهتر است که از رنگ های یک دست مانند سفید، مشکی یا طوسی در طراحی داخلی و رنگ بندی اتاق پسرانه بزرگسال استفاده شود.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرانه در سنین مختلف
انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب پسرانه در سنین مختلف

 

میزان علایق پسران بزرگسال به رنگ ها

رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال با توجه به اینکه دیگر تبدیل به یک فرد بالغ شده است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فردی که به خودشناسی از علایق و سلایق خود رسیده است، خودش تصمیمات مرتبط با زندگی اش را می گیرد با یک کودک و نوجوان کاملا متفاوت است.  از همین رو انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال را با توجه به میزان علایق، تاثیرات روحی و روانی رنگ ها مورد بررسی قرار می دهیم.

میزان علایق پسران بزرگسال به رنگ ها
میزان علایق پسران بزرگسال به رنگ ها

 

آبی

رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال اگر آبی باشد تاثیرات زیادی را بر روی روحیه وی خواهد گذاشت. این رنگ مناسب افرادی است که، شرایط زندگی و شغلی آنان پرتنش و استرس زا است و خانه و خصوصا اتاق خوابشان تنها مکان امن برای آرامش و استراحت است. این رنگ سبب صلح و آرامش در ذهن می شود. بهتر است از این رنگ در دیوار ها یا وسایل خود استفاده کنند.

 

قهوه ای

قهوه ای رنگ مورد علاقه آقایان نیست، اما این رنگ سایه های مختلفی دارد و در صورتی که در پس زمینه اتاق مورد استفاده قرار گیرد، قهوه ای یک رنگ خنثی است به راحتی می توان سایر وسایل اتاق را با هم ست کرد و یک ترکیب زیبا به وجود آورد. علاوه بر این قهوه ای هم مانند آبی یک رنگ آرامش بخش است. پیشنهاد می شود در صورتی که وسایل داخل اتاق شما چوبی است، از سایه مناسب این رنگ با وسایل چوبی تان در پس زمینه اتاق بهره ببرید.

 

طوسی

طوسی رنگ مورد علاقه اکثر آقایان است. این رنگ را افرادی می پسندند که جزئیات برایشان اهمیت داشته باشد. در صورتی که شما هم جزء مردانی هستید که به جزئیات اهمیت می دهید بهتر است از این رنگ در اتاق خود استفاده کنید. البته استفاده زیاد از این رنگ در ترکیب اتاق سبب افسردگی و تاریک شدن فضا می شود. بهتر است در کنار آن از رنگ های روشن استفاده کنید.

 رنگ طوسی برای اتاق خواب پسرانه
رنگ طوسی برای اتاق خواب پسرانه

 

سفید

یکی از گزینه های بسیار مناسب، برای اتاق خواب پسرانه بزرگسال که هم رنگی روشن است و هم مورد علاقه پسرها استفاده از رنگ سفید است. البته  بهتر است که از سایه های تیره این رنگ مانند کرم، عاجی و وانیلی استفاده شود.

 

سیاه

سیاه تیره ترین رنگ موجود در طبیعت است. برخی آن را نماد غم و غصه می دانند، برخلاف عقیده این افراد سیاه یک رنگ آرامش بخش و تقویت کننده خواب است. استفاده از سیاه در کنار رنگ های روشن، دکوری های سفید، طوسی، قرمز و آبی می تواند فضایی زیبا و آرامبخش را ایجاد کند. این رنگ فضا را تیره اما سنگین و آرام می کند.

 

انتخاب رنگ بندی مناسب برای دکوراسیون اتاق پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه فقط محدود به دیوارهای اتاق وی نیست، رنگ وسایل داخل اتاق هم بسیار مهم است. رنگ وسایل مهم داخل اتاق مانند تخت خواب، کمد و میز مطالعه باید به نحوی با رنگ دیوارهای اتاق هماهنگی داشته باشد تا زیبایی اتاق حفظ شود، یا باید همرنگ دیوار باشد و یا رنگ آن ها متضاد باشد، برای نمونه اگر رنگ دیوار مشکی است، بهتراست که وسایل داخل اتاق به رنگ سفید باشند. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم.

 

استفاده از چند ایده مناسب در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

علاوه بر رنگ دیوارها و وسایل اتاق پسرانه باید به چیدمان اتاق هم توجه شود. چیدمان وسایل داخل اتاق باید به گونه ای باشد که زیاد فضا را شلوغ نکند، علاوه بر این مایحتاج یک اتاق خواب را هم تامین کند، برای مثال لازم نیست که حتما دو عدد صندلی برای نشستن در اتاق باشد یا میز مطالعه خیلی بزرگ باشد. در ادامه نحوه دکوراسیون اتاق پسرانه را بیشتر بررسی می کنیم. همچنین شما می توانید انواع سرویس خواب بزرگسال را از اینجا ببینید و طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نحوه انتخاب وسایل جهت دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه
نحوه انتخاب وسایل جهت دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

 

استفاده از وسایل ساده

در صورتی که به دنبال طراحی یک اتاق خواب مدرن و در عین حال ساده هستید نیاز نیست حتما از وسایل زیاد استفاده کنید. در یک اتاق خواب شیک و در عین حال ساده فقط کافی است یک تخت خواب، یک میز جهت مطالعه و کار با کامپیوتر، یک کمد برای لباس ها و یک قفسه جهت قرار دادن کتاب ها قرار دهید. در ادامه هر یک از این وسایل را با هم بررسی می کنیم. قبل اینکه ادامه مقاله را بخوانید می توانید چند مدل سرویس خواب یک نفره شیک و زیبا را از اینجا ببینید.

 

تخت خواب

همانگونه که از اسم تخت خواب بر می آید یک وسیله برای خوابیدن است. اولین چیزی که باید در انتخاب تخت خواب خود در نظر بگیرید راحتی آن می باشد. بنابراین یک تخت مناسب انتخاب کنید که یک خواب راحت را بر روی آن تجربه کنید. برای دیدن انواع تخت خواب یک نفره وارد اینجا شوید.

 

تشک

یکی از اصلی ترین وسایلی که هم در زیبایی و هم در سلامت شما موثر است تشک می باشد. تشک باید به گونه ای باشد که شما بر روی آن احساس راحتی داشته باشید، همچنین پس از بیدار شدن احساس کمردرد یا گردن درد نداشته باشید. بهتر است از تشک طبی استفاده کنید.

 

محل قرارگیری تخت خواب

با توجه به اینکه اتاق در داخل خانه قرار دارد و در هر خانه چندین نفر زندگی می کنند، برای اینکه رفت و آمد به اتاقتان را زیر نظر داشته باشید بهتر است که تخت را رو به روی در قرار دهید. به گونه ای که پای شما رو به روی در باشد. علاوه بر این در دیوار کنار تخت تابلو یا اشیای زینتی سنگین و حتی سبک نصب نکنید، چرا که احتمال سقوط آن ها در زمانی که شما بر روی تخت در حال استراحت هستید وجود دارد. همچنین اگر تخت را کنار پنجره قرار می دهید. بهتر است پنجره پشت سر شما قرار نگیرد. اگر فضای کافی برای قرار دادن تخت خوابتان دارید بهتر است دو طرف آن آزاد باشد.

 

انتخاب مدل تخت خواب

به دلیل اینکه تخت خواب وسیله ای برای استراحت شما است، بهتر است از تخت خواب هایی استفاده کنید که زیر ان ها آزاد است و بدون کشو هستند. همچنین بهتر است ارتفاع تخت خواب با زمین زیاد نباشد چرا که احتمال افتادن از روی تخت خصوصا در زمان خواب وجود دارد، اینگونه کمتر آسیب می بینید.

 

روتختی و بالش

انتخاب روتختی و بالش به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برخی با بالش بلند و برخی با بالش کوتاه راحت هستند. بهتر است رنگ روتختی و بالش و پرده پنجره(درصورتی که اتاق پنجره دارد) را با هم هماهنگ کنید. و در یک طیف رنگی و یا همرنگ انتخاب کنید.

 

میز کار یا مطالعه

یکی از اصلی ترین وسایل یک اتاق خواب پسرانه خصوصا پسران نوجوان میز کار می باشد. میز کار باید کاملا دنج و راحت باشد تا به راحتی بتوان بر روی آن به مطالعه پرداخت یا از کامپیوتر استفاده نمود. امروزه کامپیوتر جزء جدانشدنی زندگی انسان شده است. بنابراین انتخاب یک مکان مناسب جهت قرار دادن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید میز کار را زیاد بزرگ یا کوچک برندارید. اگر بزرگ باشد فضای زیادی را اشغال می کند اگر کوچک باشد کار کردن بر روی آن سخت خواهد بود.

صندلی

حتما هنگام خرید صندلی پشت آن بنشینید و این موارد را که می گویم امتحان کنید. صندلی باید به گونه ای باشد که کمر، شانه و گردن شما در وضعیت راحتی قرار گیرد.، پاهای شما کاملا به زمین بچسبد. در نهایت هم باید نشیمنگاه به میزانی در آن فرو رود، به گونه ای که پاها به حالت افقی قرار گیرد و زانوها فقط چند سانتیمتر با لبه صندلی فاصله داشته باشند. بهتر است از صندلی استفاده کنید که برای گردن تکیه گاه دارند، اینگونه دیگر مجبور به خم کردن گردن خود در زمان کار با کامپیوتر نیستید.

 

کمد و قفسه

کمد و قفسه اتاق خواب باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال نکند جای مناسب هم برای لباس ها، کفش و سایر وسایل شما را داشته باشد. اگر از یک کمد متناسب با فضای اتاقتان استفاده کنید، به گونه ای که تمامی وسایل ریز و درشت خود را در آن جای بدهید، سبب می شود اتاق خوابتان مرتب و منظم به نظر برسد. یک مسئله مهم دیگر در رابطه با کمد رنگ آن است که بهتر است با دکوراسیون داخل اتاق هماهنگی کامل را داشته باشد.

تخت و کمد نوزاد
مطالب مرتبط:

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

عضویت در خبرنامه

Fill out this field
Fill out this field

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed